Pasek rozrządu

Pasek rozrządu

O tym, że samochód wymaga regularnego serwisowania wie każdy kierowca. Nie każdy wie jednak jakie są elementy należy serwisować i dlaczego jest to takie ważne. Dowiedz się wszystkiego na temat paska rozrządu, poznaj jego budowę, zasadę działania, najczęstsze usterki i koszty wymiany. Podpowiadamy, gdzie można dostać solidny pasek rozrządu we Wrocławiu. 

Pasek rozrządu – co to takiego? Budowa i działanie

Pasek rozrządu to część układu rozrządu, która odpowiada za przekazywanie napędu z koła pasowego do wałka rozrządu. Jego zadaniem jest także sterowanie pracą zaworów. Pasek rozrządu najczęściej wykonany jest z gumy wzmacnianej kordem. 

Gdzie znajduje się rozrząd?

Jeśli chodzi o umiejscowienie układu rozrządu, jest on najważniejszą częścią silnika tłokowego. Rozrząd znajduje się w głowicy silnika, blisko wału korbowego oraz wałka rozrządu. Z tego względu jego wymiana nie należy do najprostszych, ale jednocześnie jest wymagana w celu zachowania odpowiedniej pracy pojazdu. 

Kiedy wymieniać pasek rozrządu?

Regularna wymiana paska rozrządu należy do najważniejszych czynności eksploatacyjnych auta. Wielu kierowców zastanawia się co ile km wymienić pasek rozrządu i skąd wiadomo, że nadszedł ten czas? Aby dowiedzieć się kiedy wymienić pasek, najlepiej zajrzeć do książki serwisowej pojazdu. Przyjęło się, że paski rozrządu w standardzie są w stanie wytrzymać 5 lat eksploatacji, co jest równowartością 100 tys. przejechanych km. Niektóre modele pasków są wzmocnione, dzięki czemu można na nich jeździć przez 10 lat lub przejechać 200 tys. km. Warto stosować się w tej kwestii do zaleceń producenta i poddawać pasek cyklicznym przeglądom.

Awaria paska rozrządu

Pasek rozrządu należy wymieniać częściej niż łańcuch rozrządu, który jest z nim często zestawiany. I choć pasek należy do rozwiązań ekonomicznych, stosunkowo często ulega awariom. Najpopularniejsza z nich to zerwanie paska rozrządu, która skutkuje kompresją jednostki napędowej. Może to także prowadzić do zniszczenia głowicy silnika. Przyczyną zerwania się paska jest jego zużycie. Najczęściej ulega on rozwarstwieniu i pęknięciu, dlatego tak ważna jest regularna kontrola jego stanu technicznego.

Pestalozziego 7, 50-325 Wrocław
+48 516 093 224

Gdzie kupić pasek rozrządu we Wrocławiu?

Wymiana paska rozrządu nie jest łatwa i najlepiej zlecić ją mechanikom. Warto natomiast zastanowić się nad zakupem części w specjalistycznym punkcie. W sklepie Auto – Zatoka we Wrocławiu kupisz części układu rozrządu w przystępnych cenach. Oferujemy fachowe doradztwo i dobór części do większości modeli samochodów. W naszej ofercie znajdziesz części marki Continental Contitech i Bosch. Poza paskiem rozrządu znajdziesz u nas łańcuch rozrządu, koło zębate, napinacze paska, napinacze hydrauliczne, prowadnice rozrządu, rolki prowadzące paska oraz części innych układów. Poznaj nasz asortyment i skorzystaj z oferty. Pomożemy zadbać o komfortową i bezpieczną jazdę.   

Menu