
Wielu kierowców boryka się ze zmianą całego układu rozrządu. Jest to skomplikowana operacja, która należy do kosztownych. Podczas wymiany komponentów warto zadbać także o napinacz paska rozrządu. Dowiedz się jaką pełni on rolę, jak ustawić go prawidłowo oraz jakie są częste usterki i jakiego producenta warto wybrać. Sprawdź, gdzie można kupić solidny napinacz paska we Wrocławiu.
Jaką rolę pełni napinacz paska rozrządu?
Jak wskazuje sama nazwa napinacz paska rozrządu napina pasek rozrządu. Wbrew pozorom jest to ważne zadanie, które umożliwia sprawne otwieranie zaworów w silniku. Aby rozrząd działał prawidłowo, pasek musi być właściwie napięty. To właśnie dzięki napinaczowi cały układ rozrządu może działać bez zarzutu, co gwarantuje bezawaryjną pracę jednostki napędowej.
Napinacze paska – jak ustawić?
Podczas wymiany rozrządu kierowcy zadają sobie pytanie – jak ustawić napinacz paska. Jest to ważny element całej operacji, który pozwoli uniknąć poważnych awarii. Co do zasady napinacz przesuwa się w kierunku paska, należy więc ustawiać go do momentu, aż wskaźnik regulacyjny zrówna się z punktem odniesienia. Napinacz należy ustawiać do momentu osiągnięcia właściwego położenia. Następnym krokiem jest dokręcenie nakrętki zabezpieczającej siłą 20 Nm.
Usterki napinacza paska rozrządu
Wiele osób skarży się na awarie rozrządu. Uszkodzenie napinacza paska rozrządu kończy się uszkodzeniem podzespołów silnika. Przyczyną uszkodzenia napinacza może być niewłaściwie działający alternator. Jego kiepski stan techniczny może wywołać wibracje paska rozrządu, które mają destrukcyjny wpływ na inne części. Brak kontroli może skończyć się zerwaniem paska, czyli awariom niebezpieczną dla silnika. Warto więc kontrolować stan napinacza paska rozrządu i innych komponentów układu rozrządu.